Hej Mikaela

    se gärna en lista på fristående kurser inom Pedagogik på de svenska lärosägena - studera.nu/jamfor-utbildning/?q=pedagogik
    Ang. tillgodoräkna sig kurser - så beror det på Vilket program du senare kommer in på och hur kursen ligger inom programmet... om det vore så väl att kurser du har läst förut låg alla i början eller i slutet av programmet! men jag tror inte du kan ha sådan tur tyvärr...
    Och det är därför möjligt du inte vill "tillgodoräkna dig" ngn kurs för att du blir i så fall utan studiemedel eller med mindre grad av studiemedel under en del av studier på ditt program.

    Vet inte om det finns kurser som ingår i både förskollärarprogrammet och lärarprogrammen (beror också på Vilka lärarprogram: ämneslärare - i så fall i vilka ämnen? yrkeslärare? det finns olika sorters lärare...). Innehåll inom programmen kan ändras ...; de kurser som ingår idag kanske inte alla ingår nästa läsår...
    Det är absolut inte fel att läsa pedagogik, men att vafra säker att du på så sätt kommer korta ner din framtida utbildning, kan inte vi lova dig att det går att göra.
    Men prata gärna även med studievägledare på förskolelärar- och lärarprogrammen.

    Vänligen
    ANNA SYV