ell
    Hej jag ha funderat på detta beslut och kommit fram till att det är rätt. Jag vet att det är en bit o pendla men jag klarar det, för jag är van. Jag har bestämt mig att hag vill gå i Stockholm bor nu i Eskilstuna. Jag sökte dock inte dit på mitt preliminära val så kommer söka dit i omvals perioden. Det är väll inte försent för mig att ansöka om pendlings bidrag då eller? Är inte så insatt eller vet hur jag ska gå till väga angående pendlings bidrag osv.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Elsa,
    du kan gott höra med SYV på din skola eller med din "kommun" (den kommunen där du är folkbokförd), men som det brukar vara så inväntar man ANTAGNINGSBESKED, för att se att du är Antagen och tackade också Ja till den plats, innan det blir aktuellt att söka "pendlingsbidrag".
    Vänligen
    ANNA