ell
    hej syv, jag ska gå gymnasium i Stockholm och bor i Eskilstuna. När bör jag söka om resebidrag då? ska jag göra det när jag fått reda på om jag kommit in eller ej i sommar. Eller hur ska jag göra. Vi har tyvärr ingen fast syv på våran skola han kommer endast 2 gånger typ. Därför hade jag tänk att fråga er vart jag ska gå tillväga och till vem jag ska skicka in det. // ha det bra Elsa

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Elsa,
    innan du får Antagningsbesked, vet ju ingen om du kommer in eller inte. Antagningsbesked för elever som söker via gymnasieantagningen i Västerås kommer att visas från 28 juni 2019, för med info se antagningskanslier.se/kansli/gymnasieantagningen-i-vasteras
    ***
    Till "din SYV" som kommer till skolan ibland, borde du kunna skicka E-post eller lämna meddelande på SYV-ens telefon.svarare.
    ***
    Varje kommun bestämmer själv När och Hur man söker rese/pendlings-bidrag. Men det som är säkert är att det är Inte "först till kvarn", utan alla elever som har rätt att få rese-/pendlingsbidrag kommer att få det. Du behöver inte söka tidigt. Det räcker att du söker när du får ditt antagningsbesked i slutet av juni och svarar Ja (alltså, att du accepterar erbjudern plats).