Hej,
    behörighet till bth.se/utbildning/program/fysisk-planering är Grundläggande + Matte 3 och Samhällskunskap 1b. Problemet på samhällsvetenskapsprogrammet kan bli matte 3, som inte läses som obligatorisk kurs. Om just din gymnasieskola kan erbjuda läsa matte 3, måste du fråga på just din gymnasieskola. Annars måste man komplettera med matte 3 efter gymnasiet. På heltid tar det fem veckor.

    Kika också på yrkeshögskoleutbildningar, t.ex på
    yhguiden.se/utbildning/campus-i12/visualisering-av-arkitektur
    yrgo-hogre-yrkesutbildning-goteborg/computer-graphics-design-produktvisualisering
    sti-stockholms-tekniska-institut/belysningsprojektor
    yrgo-hogre-yrkesutbildning-goteborg/arkitekturvisualisering

    Vänligen
    ANNA