elev

    Hej! Jag går sam-beteende sista år, jag vill fråga om yrket som skönhetsterapeut, vad heter utbildningen i högskolan? Jag har läst om platskirurgi lite och det står att man måste bli läkare, men jag vill ha lättare vägar, och det jag vill jobba med är inte operationer inom skönhet utan mer botox, fillers osv. Men jag vill utbilda mig i högskolan inte i vanliga kurser hos företag osv. Mvh

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Salli,

    kika på framtid.se/yrke/estetisk-injicerare och jag rekommenderar i första hand sjuksköterskeprogrammet som grundutbildning på högskolenivå för dig.

    • : erbjuder den här sidan utbildningar tror ni? https://beutly.com/
    • Anna :

      Känner inte till den sidan som du länkar till. Enligt informationen på webbplatsen erbjuds det "förmedlingstjänst" kliniken/salongen - kund, alltså hjälp till företag att hitta kunder och hjälp för individer att hitta en klinik. Kan inte se information om någon utbildning som skulle erbjudas där.