Julia SYV på FrågaSYV

    Hej,
    jag är inte säker på exakt vad du menar med "biomedicin" - är det väldigt strikt just Biomedicin, eller kan du kanske tänka dig den här utbildningen med inriktning Biovetenskap?
    Sedan är det också så att utbildningsutbud förändras och till våren 2021 eller senare kan ngt nytt program "tillkomma". Och det även kan finnas möjlighet att sätta ihop sitt eget program av fristående kurser, om det är det bra att prata med studievägledare på de insituttioner där relevanta utbildningar ges - för det är de som är experter på det område.
    Allmänt sätt så borde man kunna hitta info på lärosätenas gemensam hemsida www.studera.nu och de sökbara utbildningar som ges på de svenska lärosätena - på www.antagning.se - du kan t.ex testa ringa till Antagning.se tel.nr 0771-550 720 (tel.tid kl.9-16 på vardagar) och fråga om de kan hjälpa dig leta efter passande för dig utbildning; de borde hitta bra på sin egen webbplats (det är i alla fall vad man hoppas på att de gör).
    vänligen
    Julia

    • : Hej! Jag tänker just biomedicin - att läsa om människokroppen.
    • : Såg att biovetenskap också handlar om människokroppen men det är just mer biologi kombinerat med medicin som är intressant. Att lära sig hur sjukdomar uppkommer och botas mm.
    • Julia : Läs gärna hela mitt svar, ovan. Kontakta studievägledare på de institutioner där relevanta utbildningar ges. Se också om personal på Antagning.se kan hjälpa dig hitta rätt för dig utbildning.
    • : Tack snälla för hjälpen!
    • Julia : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!
    Läs alla kommentarer