Milla SYV på FrågaSYV

    Hej, vänd dig till komvux i den kommunen där du är folkbokförd, om du berättar vilken kommun det gäller, kan jag försöka hitta konkret info...  se annars på komvux hemsida när deras ansökningsperioder och starter ligger; det är olika i olika kommuner. Det är dock ganska vanligt att det finns kursstart i januari och söka till den brukar man behöva i oktober.

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Jag bor i lund,skåne Milla
    • Milla : Är du också Folkbokförd i Lund? Det är i sin Folkbokföringskommun som man söker läsa mot examensbevis eller mot slutbetyg.
    • Milla : Var god se info på https://lund.se/komvux-lund/nyheter/2018/introduktionstider-for-flexibelt-larande-oktober/
    • Milla : 046-3597490 är tel.nr till Vägledningcentrum i Lund och tel.tid imorgon, fre den 15 juni är kl.8.30-9.30 ... eftersom de på sin hemsida verkar ej uppge när snsökningsperiod till januari blir, ring dem, är mitt råd och du kan gott boka tid för studieplanering långt innan ansökan kan göras. Lycka till!
    Läs alla kommentarer