Ludvig
    Hej,

    Jag kommer att plugga Ekonomi Ekonomi till hösten. Jag kan inte ändra det nu och kommer behöva plugga matte 3b. Jag har haft E hela min högstadie gång. Jag kommer få stöd hemifrån och min mamma var liknande till mig inom matte och klarade det. Hur kommer det gå och hur är det bästa sättet att göra på? Jag kommer spendera mycket tid och plugga, men är orolig.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Ludvig,
    för repetition och självstudier i matematik finns en mycket bra sida - www.matteboken.se

    och våra ästa tips om studieteknik har vi samlat på Gymnasieguiden.se/informeras/tips-om-studieteknik

    och om du gör ditt bästa: pluggar regelbundet, har god närvaro i skolan - då kan du inte göra mer. Man kan bara göra sitt bästa.

    Vi hoppas givetvis att det går mycket bra för dig på gymnasiet. Tips: försök boka tid med SYV på gymnasiet och med din matte-lärare redan i början av läsåret och berätta om vad du tänker och hur du känner, och be dem om tips och råd.

    Ha nu en mycket trevlig sommar! Fråga SYV håller tummarna för dig!
    Julia SYV