Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Sharifah,

    jag är inte säker på vad du undrar över.
    Om föräldrarnas skyldigheter är det bättre att fråga en jurist. Studie- och yrkesvägledare har inte juridisk kompetens inom det område som du undrar över.

    Vi vill inte ge dig fel svar. Och vi är inte experter på det område som du undrar över.
    Kontakta en jurist, t.ex en stadsjurist - det finns stadsjurister i kommunerna.
    Socialtjänsten kan kanske också ge dig svar. Om de själva inte har relevant kompetens, kanske kan de hänvisa dig någonstans där du kan få svar.

    Vänligen

    L. :)

    Liselotte