Felix
    Hej!

    Jag är väldigt sugen på att börja plugga på universitetet. Eftersom att jag har ett "9-5 jobb" så måste det bli på distans. Jag har hittat ett gäng olika program på bl.a Mittuniversitetet, Linnéuniversitetet och Luleå Tekniska Universitet. Jag förstår att det kommer vara svårt att få tiden att räcka till men min fråga är; krävs det att vara "närvarande" (via länk på datorn) 9-5 för att vara med på lektioner och föreläsningar? Kan jag istället plugga på kvällar och helger?

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Felix,
    "distans" är ett samlingsnamn för många olika varianter av utbildnings-upplägg. Ett sätta att "dela upp" distansutbildningar är "Distans med obligatoriska träffar" och "Distans utan obligatoriska träffar".
    Sedan om obligatoriska träffar ingår - blir nästa fråga om hur många och hur ofta.

    Det enda som är gemensamt för alla distans-utbildningar är att man behöver inte varje skoldag finnas på plats på skolan, men kanske måste man finnas på skolan "ibland"... eller inte alls... - det framgår inte av att utbildningen är "på distans" utan det måste man se på utbildningens egen hemsida eller kontakta de utbildningsansvariga för att få svar.

    Vänligen
    Julia syv