Hej Sara!
    Du vill plugga upp dina betyg på en folkhögskola.
    Folkhögskolorna sätter inte betyg utan ger omdömen och med det omdöme kan man söka vidare till högskola men man kan inte "blanda" betyg från gymnasiet/komvux och från folkhögskola - vilket innebär att du i så fall måste läsa 3 år på en folkhögskola för att få alla de fullständiga omdömen i alla gymnasiala kurser.

    Varje folkhögskola gör sin egen antagning och frågan om du kommer in eller ej kan inte jag svara på.
    Du får söka till alla de folkhögskolor som du kan tänka dig läsa på, sök till många olika för att öka dina chanser att få plats.

    Ang CSN, så är det Studiemedel som du söker hos Centrala Studiestöds Nämnen.
    Studiemedel består av Bidragsdel och Lånedel.
    Bidragsdel för heltidsstudier är 2 828 kr för fyra veckor. CSN räknar i veckor.
    Man får också låna - så att den totala summan för 4 veckors heltidsstudier blir på ca 9 948 kr.
    Du kan läsa mer på http://www.csn.se/komv-folkh-gymn/studiemedel

    Bästa hälsningar och lycka till!
    ANNA