Victor

    Hoppade av en utbildning i januari och hade tagit CSN 100% i 19 veckor. Kommer jag behöva studera dem veckorna helt utan csn om jag inte väljer att komplettera dem. Eller hur många poäng behövs det för 19 veckors heltid för att få tillgång nu till hösten?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Victor; det är en fråga till de som jobbar på CSN, egentligen; för att det är CSN som tolkar reglerna och fattar beslut.

    Allmänt gäller:
    på 19 veckor på heltid läser man 380 gymnasiala poäng. På samma tid på heltid läser man 95 yrkeshögskolepoäng och på högskolenivå - 28,5 högskolepoäng.

    Studie- och yrkesvägledare