Olivia
    Jag undrar hur man gör om man vill gå alla tre år på gymnasiet utomlands? Jag har hittat ett gymnasium i Spanien, Fuengirola som jag gärna skulle gå på men jag undrar också om jag i så fall brhöver gå om gymnasiet när jag kommer tillbaka till Sverige i så fall?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Olivia!

    Är det den här skolan som du vill läsa på? Det är en svensk skola utomlands, som följer svensk studieplan. Du får samma behörighet som om du läste på gymnasiet i Sverige.

    Det finns ännu en annan svensk gymnasieskola i Spanien - se här >>

    För övrigt så finns det svenska skolor även i andra länder, se alla presentationer på den här sidan. Vi känner till 7 gymnasieskolor utomlands som är erkända som svenska skolor.

    Vänliga hälsningar

    Julia Syv