Aya

    Hej hej, jag går andra året i Samhällsprogrammet- Beetende och mina betyg är inte de bästa, kanske får E,D eller C i de flesta ämnen. Jag har godkänd i de behöriga ämnen till Jurist som Historia 1B och Sammhällsvetenskap 1b osv. Jag hörde att det var svårt att bli antagen i högskolan i Sverige eftersom det är en stor högfrågan och många vill gå in där så måste jag få nästan A i allt och det blir svårare för mig. Hörde att det är lättare att plugga utomlands och bli tillbehörig än i sverige pga betygen. Då tänkte jag mig att plugga vidare som Jurist I USA och sen bo där permanent.

    Hur går det till egentligen? Fungerar det?

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hej Aya,

    om vad som gäller för eftergymnasiala studier i USA - se www.studera.nu/studera-utomlands/pa-egen-hand/lander-a-o/usa/

    USA är ett stort land och det kan vara olika villkor i olika delstater. Fråga SYV kan tyvärr inte hjälpa till så mycket med info om studier utomlands... vi kan endast hänvisa till de hemsidor som vi anser innehåller relevant och pålitlig info - vad gäller läsa utomlands.

    Se gärna en sida - länk ovan - där det finns ett antal länkar som leder vidare.

    Vänliga hälsningar

    SYV