Abdullah
    Vad behöver jag för ämnen och betyg för o komma in i en Polishögskolan? Obs. Jag läser samhälle programet

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hejsan,
    i behörighet till polishögskolan ingår inte endast Betyg utan även andra krav, ex. måste man ha Körkort /för personbil/; man måste också kunna klara fysiska och psykologiska tester.
    Alla de olika Antagningskraven till polisutbildningen finner du på sidan: polisen.se/om-polisen/bli-polis/ansoka-till-polisutbildningen/antagningskrav.
    Vad gäller just Betyg - så ingår alla kurser som krävs för polisutbildningen in i Samhällsvetenskapsprogrammet, som Obligatoriska kurser; du ska bara se till att få godkända betyg. Du behöver inte tänka på att lägga till några speciella kurser när du läser på SA.