Henke
    Hej!
    Vill söka universitet till nästa höst och min dröm är att jobba med politisk analys, utredare på myndighet eller SCB eller liknande! Vill helst plugga i Uppsala men de har flera program som verkar röra samma typ av område. Framförallt undrar jag skillnaden mellan Samhällsvetarprogramet och Politices kandidatprogram. Vad är egentligen skillnaden mellan en pol. kand och en fil. kand i samhällsvetenskap? Som jag tolkar det är samhällsvetarprogramet lite av varje (ekonomi, statskunskap, statistik) medan Politices är mer inriktat, stämmer det?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Henke,
    jag tycker du drog de rätta slutsatserna angående jämförelse av program.
    OBS! det kan dyka upp ännu fler utbildningar (både kurser och program - till 15 mars, då ansökningsperiod börjar för ansökan till högskoleutbildningar ht-19).
    Du kan också vända dig till studievägledare på just de institutioner de utbildningar ges som intresserar dig.

    Vänligen och lycka till!
    ANNA