Anonym
    Är det rimligt att kunna pröva matematik 2a (100) på en termin om man går i skolan 100%?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Anonym,
    matematik 2a är en kurs á 100 gymnasiala poäng; den kan - på heltid /dvs om man endast läser den kursen/ läsas på fem veckor.
    Du skriver "pröva". Om du menar göra Prövning, då förbereder man sig genom självstudier och sedan gör ett skriftligt och sedan ett muntligt prov och får betyg. Hur länge man behöver förbereda sig, är individuellt /beror på förkunskaper, motivation, vilken hjälp man kan få från vänner eller familj mm/.

    Vänligen

    ANNA