Alicia
    Hej, jag vill höja mitt meritvärde och tänkte göra en prövning i matte 1b. Just nu har jag ett D i kursen men om jag lyckas höja det till ett B, hur mycket höjs mitt meritvärde då?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Alicia,

    du kan göra prövning i Matematik 1a, det är lättare att få högre betyg i 1a än i 1b.
    Om du höjer från D till B i en 100p.kurs som matte 1 är - blir höjning ca + 0.2.

    Vänligen
    ANNA