Hej Yus,
    menar du Studier på distans? eller menar du just Prövning?
    Jag undrar för att det du skriver "prövning på distans" finns inte; eller i alla fall känner jag inte till det.

    Om man läser en kurs Naturkunskap 2 på distans, kan olika upplägg finnas. Det är möjligt att man ska behöva komma till skolan för att göra ett eller flera prov. Om man inte behöver komma till skolan, har då skolan skyldighet att försäkra sig att fusk ej förekommer. Vid misstanke om fusk, har skola rätt att kalla in en studerande och "förhöra" honom/henne ang. de kunskaperna som en studerande bör kunna ha.

    Prövningar (särskilda betygsprövningar) görs på plats i flera "delar", oftast vid 2 olika tillfällen: först ett skriftligt prövning/test ("Sal-tenta" i aulan med provvakt) och sedan om 2-3 veckor en muntlig genomgång med två lärare: en av dem är medbedömare.

    Vänligen
    ANNA

    • : På NTI skolan göra man prövningar som går helt på distans betalar 500kr , och slut provet skriver man online
    • Milla : Kan du skicka direkt länk till Info om en sådan prövning ?
    • Milla :

      Om du vet var prövning på distans kan göras, kontakta i så fall de som erbjuder den och fråga hur det går till.