simon
    Hej!

    Jag läser just nu mot ett studiebevis från komvux. Det jag undrar över är om jag t.ex kan läsa 2000 poäng i kurser, för att sedan göra prövningar under t.ex 6 månader för att höja betygen i redan lästa kurser. Sedan läser jag resterande poäng, kommer då mina prövningar räknas som kompletteringar och då ingå i BII, eller måste prövningarna vara lästa efter man fått "examen" för att det ska räknas i BI?

    Kortfattat: Om jag gör prövningar innan jag tagit ut min examen och höjer betygen, kommer jag hamna i BI eller BII?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Simon,
    enligt vad Antagning.se har svarat på den frågan (och det är antagning.se som bestämmer i den frågan) så går de på "datumet" och Kompletteringar är betyg där datumet för satt betyg ligger senare än datumet för utfärdande av det utb.dokumentet som bekräftar att du har grundläggande behörighet (slutbetyg eller examensbevis).

    • simon : Så enligt din tolkning går det att plugga 2000 poäng utan att få examensbevis. Sedan läsa resterande poäng ovh komma in i BI?
    • Anna : Det är Antagning.se som bestämmer; det är deras tolkning som gäller. Vad någon annans tolkning blir - kommer inte spela roll. Kontakta antagning.se - tel.nr 0771-550720
    • simon : Tack för hjälpen!
    • Anna : Vi på fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp!
    Läs alla kommentarer