Elev

    Hej,

    Jag fick höra att en gymnasieelev inte får göra prövning på komvux. Men undrade var det detta står och om det stämmer?

    Jag hittade precis detta "Prövning för dig som går i gymnasieskolan. Om du är elev i gymnasieskolan får du göra en prövning hos komvux, om du saknar betyg på den aktuella kursen eller gymnasiearbetet, eller om du inte blivit godkänd."

    http://utbildningsinfo.se/utbildning-for-vuxna/yrkeshogskola-komvux-folkhogskola-eller-hogskola-universitet/komvux/provning-validering-1.4061

    Kan jag göra prövning på komvux?

    Med vänliga hälsningar Uriel

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Länk du skickade går till en av Skolverkets hemsidor. Kontakta därför gärna skolverket, tel.nr 08-52733200

    Jag tror de har en klumpig formulering; tror de menar att i fall eleven på gymnasiet har F i kursen eller om undervisning i en obligatorisk kurs ej kan erbjudas, då får gymnasieelev göra prövning på komvux (om gymnasieskola inte kan erbjuda prövning på gymnasiet, ex pga lärare saknas).