Elev

    Hej, Jag går i första ring i gymnasiet (inriktning natur natur) och är 17 år. Men vill gärna göra prövningar i samtliga ämnen som kommer i tvåan. Skolan erbjuder mig att pröva endast ett ämne per termin. Därför skulle jag gärna vilja göra prövningar på komvux. Men är möjligt/får jag gör prövning på komvux även om jag inte är 20 år och går fortfarande i gymnasiet? Med vänliga hälsningar  Uriel

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Nej, tyvärr. Enl.reglerna kan gymnasieelev göra prövningar endast på sin gymnasieskola.