Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Eva,

    se gärna hur kursen är upplagd på Matteboken.se/lektioner/matte-2 och i många städer finns även räknestugorna som drivs av Mattecentrum; det är gratis att få hjälp i en sådan räknestuga och att använda Matteboken.se.

    Och du/ni kan också se på hemsidan eller fråga där man anmälde sig till prövningen om handledning erbjuds. Det är inte omöjligt att få viss handledning; vissa kommuner inför till och med obligatoriska träffar med handledare, när man har anmält sig till prövningar; ni/du får fråga om det där anmälan om prövningen har gjorts.