studerande

    Var kan man hitta prövning i arabiska 1,2,3 som moderna språk? Jag har letat man hittar inte. Kan ni hjälpa mig se om det finns?

    1 Svar

    Vägledare SYV

    Hej, skolverket säger att prövningar kan och bör erbjudas i alla de kurser där det finns pågående undervisning. Enligt vad jag vet så finns undervisning i arabiska som modernt språk på gymnasieskolorna i följande kommuner: Bollnäs, Falkenberg, Göteborg, Jönköping, Kristianstad, Stockholm, Uppsala och Trollhättan. I så fall bör även prövningar erbjudas i de kommunerna, men om prövningar är inställda på grund av Covid-19 eller om alla prövningstillfällena är redan uppbokade för lång tid framöver - kan inte vi på FRåGA SYV svara om. Tyvärr finns det ingen generell sammanställning (eller i alla fall känner vi inte till någon sådan) om vilka prövningar som erbjuds eller var de ev erbjuds.