Yus
    det är så här att jag har gjort färdigt prövning på komvux i ämnerna naturkunskap 2 och svenska 3. Och då har jag sökt till ett program på högskolan. Min fråga är behöver jag och kolla högskolorna på att jag inte har naturkunskap grund, och svenska grund. Alltså det fattas svenska 1 & 2 och NAK 1.
    Behöver svar på detta då sista kompletterings dag är 21 juni

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Yus,

    vilket dokument bekräftar du att du har Gymnasiekompetens - har du utländska gymnasiala betyg? eller har du slutbetyg eller examensbevis från komvux eller kanske omdöme om grundläggande behörighet från en folkhögskola?
    Det går inte att svara på din fråga - utifrån de uppgifter som finns i din fråga. Man måste veta väldig mycket mer för att kunna svara på din fråga.

    Mina råd är att du antingen vänder dig till Antagning.se direkt - du kan t.ex ringa 0771-550720 mellan kl.9 och 16 på vardagar; du uppger ditt personnummer och Antagning.se kan svara på vilka uppgifter om dina studier och dina betyg de har och om det räcker...

    och/eller kan du ta alla dina betyg till SYV på komvux i den kommunen där du är folkbokförd. SYV-en kan då titta på alla dina olika betygsdokument och svara om hen ser att du är behörig eller så kan hen kontakta betygsexperter för att ge dig rätt svar.

    Vänligen

    Julia syv