Mimmi
    Hej! Går det att göra en prövning, dvs konkurrenshöja ett betyg, under sommaren någonstans i Skåne? Har ett antal betyg jag måste konkurrenshöja och skulle gärna vilja börja så fort som möjligt

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Mimmi,

    det är svårt att hitta någonstans att göra prövning under sommaren. Det kan kanske finnas, men jag vet inte var... eller Om det finns. Saken är den att det ej finns sammanställd info om prövningar. Man får själv leta var man kan göra prövningar. Och även om "prövningstillfällena" kanske finns, så kan de vara fullbokade.

    Det kan vara enklast och smartast att göra så här: boka in sig på de tidigaste tillgängliga tillfällena så nära man bor som möjligt och sätta igång att förbereda sig idag, dvs bedriva självstudie i de kurserna i vilka man vill göra prövningar.

    Har du gjort en prövning förut? Den består av Två delar - dvs med störts sannolikhet ska du behöva åka till prövningslokal 2 ggr för varje prövning /olika dagar, som ligger ett par veckor ifrån varandra/. Därför är det opraktiskt att boka sig på prövningar på orter som ligger längre bort.

    Hälsningar

    Mikael SYV