Lora

    Hej! Jag läser på komvux och har ett godkänd betyg i ämnet kemi 1 men jag ville gärna höja det, så gjorde jag en prövning i Hermods skola där när man skickar ansökan via vuxenutbildningen får man direkt vad det kallas introduktion prövningar där står alla regler som gäller prövningar och jag läste att om man har ett godkänd betyg i (kemi, ...) så behöver man inte lämna in labbrapporter. så jag förbered inte de labbrapporter men igår läraren som ska betyget har skickat att hon kommer inte sätta något betyg innan hon får de labbrapporterna. jag kommer inte hinna göra dem i två dagar. Jag vill gärna veta är det så enligt skolverket att även om har godkänd betyg i det man prövar i måste man lämna in labbrapporter? mvh

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Lora,
    just den frågan som du ställer nu, har vi tidigare ej fått på fråga syv och har därför inte undersökt det. Testa ringa till Skolverkets upplysningstjänst; tel.08-5273200 - det går snabbare om du själv ringer och får svar direkt.
    ***
    Visa annars för läraren den info som stod på hemsidan om att det ej behöver lämnas in rapporter pga du redan har godkänt betyg. Annars är det Rektor som är ytterst ansvarig och inte läraren. Vänd dig i så fall till rektorn och påtala detta som du skriver om i din fråga här på FRåGA SYV.
    Du får gärna höra av dig och berätta hur det går. Vi på FRåGA SYV håller tummarna för dig.
    Lycka till!
    Julia