Anders

    Om man tog studenten med betyget C i varje ämne i en yrkesförberedande gymnasieexamen men har skrivit prövning i Engelska 5 samt samhällskunskap och fått B I båda skall man bara bifoga prövningsbetyget till komvux så de vet att man skall ha B I de ämnena när de utfärdar sin högskoleförberedande gymnasieexamen?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Ja, det är ett bra förslag du har i din fråga: se till att komvux har tillgång till alla dina tidigare betyg. Om man har flera betyg i samma kurs så gäller det HÖGRE betyget. Och betyg från prövningar är jämställda med betyg som man får i slutet av en läst kurs.
    Så, svar på din fråga är: Ja, du har alldeles rätt.

    Vänligen
    ANNA