Ludvig
    Jag har sökt till teknikprogrammet på Vasagymnasiet i Arboga, och jag vet att vi kommer att läsa programmering. Jag vill börja lära mig programmering redan nu, men jag vill lära mig samma språk som på Teknikprogrammet. Men jag vet inte hur jag ska få reda på vilket språk man läser. Jag har inte hittat något online om det eller någon att fråga. Det jag vet är att det finns läroböcker för olika språk, C#, java, ruby och säkert fler. Så det kan vara olika på alla teknikprogram, eller så får man välja.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Mitt förslag är att du kontaktar Vasagymnasiet i Arboga<>

     och frågar om du kan komma i kontakt med den läraren som nästa år kommer att undervisa i programmering. Du kan också fråga om du kan testa vara elev för en dag och kanske redan nu, under våren delta i en programmeringslektion på gymnasiet.