Markus
    Hej! Nu är det så att jag vill studera vidare då jag aldrig tog skolan på allvar så dum som jag var.
    Men mitt problem är att jag gjorde aldrig mitt projektarbete men gick ut med 2500 poäng och tänkte vafan det borde ju räcka ändå! (åter igen så dum som jag var)
    Fick reda på att jag behövde göra mitt projektarbete för att få chansen till att studera vidare men satt i en sits i livet då jag inte var så speciellt motiverad till något, tog studenten 2015 och hört att man måste göra det inom loppet utav ett år.
    skriver det här nu ett år senare och vet faktiskt inte riktigt vad jag ska ta mig till då jag inte vill göra något annat än att studera till Civilingenjör, vad kan jag göra?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Markus,

    ta dina betyg och träffa en SYV på komvux, i den kommunen där du är foIkbokförd.

    Gissar på att du har Studiebevis. Och du behöver Examensbevis. Gymnasiearbete är en obIigatorisk kurs. Den kan du göra på komvux.

    Ta tag i det så fort du kan. Du behöver inte börja Iäsa på komvux nästa vecka, men det är bra om du gör planering med SYV på komvux.

    HäIsningar

    MikaeI SYV

    • : Okej tacksam för det snabba svaret! Ska ta tag i det så fort vardagen tillåter det!