Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Mai Ly!

    Om du får betyg E blir du Behörig att söka utbildningar på högskola/universitet och bl a ska kunna söka till lärare. Sedan, om konkurrensen uppstår om utbildningsplatser, kommer de med högre betyg in och vi vet inte om de med "bara" E betyg också får plats. Men det kan också bli så att ingen konkurrens uppstår (om antal utbildningsplatser är fler än antal sökande till dem) - och uppstår det inte någon konkurrens, kommer i så fall alla behöriga sökande in.

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Ja, det hjälper verkligen. Tack så mycket.
    • Milla : Vi på Fråga SYV är glada om våra svar blir till hjälp!