Elin
    Hej
    Jag tänkte söka till mellanstadielärare årskurs 4-6 men är inte godkänd i matte 2. Vad jag förstår det som så räcker det med att jag läser matte 2a på komvux för att kunna komma in på den linjen. Stämmer det?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Elin,

    om det i behörighetskraven står att man för särskild behörighet behöver ha godkänt betyg i Matematik 2a/2b/2c eller Matematik B  då är det precis så som du skriver i din fråga räcker med godkänt betyg i matte 2a. När man skriver 2a/2b/2c  menar man en av de kurser och inte alla tre.

    Matematik B är en gammal kurs, som motsvarar nivå 2 i dagens gymnasiematte.

    Bästa hälsningar och lycka till med dina studier!

    ANNA