Hej Moa,

    om du kikar på yrkespresentationen här>>> ser du att det är på många olika arbetsplatser och med diverse olika uppgifter som byggingenjörer arbetar. Det är därför jättesvårt att svara på din fråga.:)

    Svar på din fråga beror på exakt var och med vad (vilka arbetsuppgifter) man arbetar som byggingenjör.

    Ett råd till dig är att hitta en byggingenjör på ett ställe/arbetsplats som du är mest nyfiken på och fråga just den personen. Du får sedan gärna höra av dig och berätta för oss vad du fick för svar.

    Tusen tack på förhand om du hör av dig och berättar vad du själv kommer att forska fram, som svarar på din fråga!

    Bästa hälsningar

    ANNA

    Tips: hör med Sveriges Byggindustrier>> och Teknikföretagen>> och kanskse också med Ingenjörsvägen.se>>