Sana
    Hej

    Jag går i trean nu, jag har läst biologi 1 i sommarskolan i ettan. Jag fick F i biologin för jag byt skolan. I min gamla skolan läste de inte biologi 1 och min nya skolan fick de att läsa biologi 1 och de var nästan klar med den när jag byt skola till dit. Då fick jag inte tid att läsa den med min klass och gick jag till sommarskolan och läste jag biologi 1 där. Nu undrar jag om mitt betyg i biologi från sommarskolan räknas som BI(betyg från gymnasiet) eller inte ? När jag söker universitet i vilken grupp kommer jag att hamna BI eller BII ?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Om betyg i biologi kommer ingå i ditt examensbevis som du får när du slutar på gymnasiet så är det ett vanligt gymnasial betyg. Det är de betyg du får senare än datum för utfärdandet för examensbeviset, som räknas som Komplettering.

    Studie- och yrkesvägledare

    Som du beskriver situationen, så prövas du i BI, direktgruppen.