Sara
    Jag skulle behöva fler meritpoängen och då måste jag läsa franska steg 3,4,5 men jag kommer med hög sannolikhet bara nå E i ämnet eftersom jag inte läst franska på flera år nu så kommer inte ens ihåg något från steg 1,2. Om jag får E i dessa kurser, kommer detta sänka mitt betygssnitt mer än de 1.5 jag får för att ha läst dessa?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Du kommer inte sänka ditt meritvärde även om du "bara" får E i meritkurserna ... Höjningen blir ni dre än 1,5 men det blir i vilket fall en höjning!

    Studie- och yrkesvägledare