Julia
    Hej! Jag har redan ett betyg på HP som jag ska konkurrera med när jag ansöker till universitetet med kurstart VT18.
    Min fråga är: om jag gör det kommande HP den 21 oktober, kommer mitt nya resultat (om det blir högre än det som jag redan har) att hinna räknas med till min anmälan?

    Tack på förhand! :)

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Julia!

    Det är ditt bästa resultat på fem år som räknas och om du skriver HP i oktober så kommer resultatet absolut kunna räknas med i din ansökan till VT.

    Hälsningar
    Melina, studie- och yrkesvägledare