Sofia
    Hej!

    Jag går förstå året på gymnasiet (ekonomi juridik) men känner att jag vill byta till distansgymnasium. Jag undrar om distansgymnasium räknas som vanliga gymnasium i termer av diplom (högskoleförbredande examensbevis). Får man likvärdigt diplom från distansgymnasium (Hermods eller Korrespondensgymnasiet)? Och finns det lika stor möjlighet att söka till universitet utomlands om man går distans, som det skulle finnas om man gick vanligt gymnasium (inte distans)?
    Tack på förhand!

    Vänligen, Sofia

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Sofia,
    Korrespondensgymnasiet >>> erbjuder studier på vanliga svenska gymnasieprogram. Examensbevis man får efter studier på Korr är lika giltigt  som utbildningsdokument från ett vanligt svenskt gymnasiet.
    Man kan läsa hela eller delat av sin gymnasial utbildning på Korr.