Klaus
    Hej!

    Om man gick ut med endast slutbetyg efter gymnasiet men pluggade upp sina betyg och fick nu 2250 godkända poäng (ska snart få examensbevis utfärdat av vägledningscentrum) men har läst totalt 2850 poäng (flera betyg är F men iaf 2250 godkända poäng)...ska man inkludera F ämnen i beräkning av snitt? Eller ska man endast inkludera de 2250poäng ämnen (som är godkäna, dvs. minst E)?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Andre,

    jag tror du menar att du gick ut med "endast ett Studiebevis", stämmer det?

    Om du får Examensbevis från Komvux, kommer det att ingå 2400 betygsatta poäng. Alla betyg som kommer att finnas med i ditt examensbevis, de 2400 poängen - måste räknas in. Om du endast har 2250 Godkända poäng, måste det tyvärr räknas in 150 F-poäng. Man räknas alltså in 2400 poäng från Examensbevis från Komvux.

    Vänligen

    Julia SYV