Jesper
    Hej!

    På den linjen jag tänkt läsa är antagningspoängen till b2-gruppen betydligt lägre än den till b1-gruppen, så jag hade tänkt genomföra en prövning för att räknas med i b2-gruppen. Dock undrar jag om jag fortfarande kommer stå kvar i b1-gruppen med mina nuvarande betyg även efter jag gjort prövningen?

    Min plan är att göra en prövning, samt högskoleprovet för att räknas med i alla kvot-grupper (b1, b2) och därmed öka mina chanser maximalt. Kan jag göra så?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Ja Jesper, du kan absolut göra så.
    Du kommer prövas i BI gruppen om alla betyg som krävs för behörighet finns med i utbildningsdokumentet (Slutbetyg eller Examensbevis) och inga kompletteringar krävs för behörighet.

    Med det nya betyget kommer du att prövas även i BII gruppen.
    Med resultatet av högskoleprovet kommer du att prövas även i HP-urvalsgruppen.

    Jag tycker du tänker rätt och kommer att öka dina chanser maximalt - så som du tänkte dig.
    Lycka till!
    ANNA