Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Dana; storleken på studiemedel är densamma för de som läser på högskolenivå eller på yrkeshögskolenivå och det gäller både bidragsdel och lånedel - i alla fall enligt vad jag vet (som inte direkt är expert på just studiemedelsfrågorna). Det är CSN som har expertkunskap i studiemedelsfrågorna.
    Om studiemedel för studier på yrkeshögskola - var god se csn.se/bidrag-och-lan/for-din-situation/studera-pa-en-utbildning-i-sverige/yrkeshogskola

    Studie- och yrkesvägledare