Alhassan
    Ifall jag och någon annan (Axel) har 18,00 i merit och söker till civilingenjör i robotik (som accepterar 18,00). Jag har sökt till utbildningen som val 5 och Axel som val 1 och utbildningen har bara en plats kvar. Finns det en chans att universitetet väljer Axel pga att han har den som nummer 1 och jag nummer 5?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Nej. I så fall blir det utlottning. Alla som anmäler sig får slumpmässigt ett "nummer". Lägsta av nummrena vinner, om det blir utlottning.

    Du får gärna ställa samma fråga till Antagning.se

    Jag tror du får exakt samma svar från Antagning.se - för att det är det de kommunicerar ut.

    Hälsningar
    Mikael