Adam
    Hej,

    Jag har en fråga, hur rapporteras IB betyg till antagning.se? Vad jag förstår rapporteras inte IB betyg direkt till UHR:s BEDA, måste jag skicka in mina betyg osv? :S.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Adam,
    om du söker till en högskoleutbildning i Sveriger - gör du ansökan på Antagning.se senast 16 april om du vill påbörja din högskoleutbildning till hösten 2018, och du kommer då på din inloggning på Antagning.se på "mina sidor" - se vilka betyg som är synliga. Om ditt IB.diploma inte är synlig, ladda upp det själv.
    Om du ännu inte har fått IB-diploma, ladda upp det så fort du får det. Om du redan har fårt det, ladda upp det när du gör din ansökan.

    vänliga hälsningar

    ANNA

    ang. UHR´s BEDA betygsdatabasen, är det frivilligt för skolorna att ansluta sig. Du kan fråga på din skola om din skola har anslutit sig eller inte. Men det är ditt ansvar att se till att Antagning.se får tillgång till dina betyg. Ser du inte att dina betyg är synliga på Antagning.se - bör du ladda upp dem själv. Du kan också kontakta Antagning.se via mail eller telefon, om du är osäker på vad som gäller.