Hej Yus,
    har du ett giltigt resultat från Högskoleprovet?
    Eller kommer du att skiva HP den 21 oktober 2018?
    Om inte - har du inget att Konkurrera med om en utb.plats och i så fall endast komma in om det blir tom/ledig plats "över".

    ********
    Ang. det praktiska om att söka på reell kompetens
    Börja med att ta del av info på Antagning.se/sv/Det-har-gäller
    Info om hur man ansöker om att bli bedömd om man kan anses som behörig eller inte - finns på antagning.se/Ansok-om-provning-av-reell-kompetens.<

    Du måste göra ansökan på www.antagning.se
    Har du sedan innan ej konto/inloggning på Antagning.se - måste du skapa det och lägga in din ansökan. Sedan måste du ladda upp ditt/dina Tjänstgöringsintyg /som bekräftar arbetslivserfarenhet/ och även andra dokument (om du vill skriva ngt. brev med förklaringen...) och se om dina betyg är synliga på din inloggning på Antagning.se - och annars ladda upp även dem - senast sista dag i Ansökningsperioden, dvs den 15 oktober 2018.
    Du kan också ringa till Antagning.se - tel.nr 0771-550720 och väntetid i tel.kön brukar inte vara särskilt lång... är vår erfarenhet.
    Lycka till!

    • : Jag ska skriva HP nästa månad. Vem skickar man ansökan till är det universitet eller antagning
    • Anna : Var god läs Hela mitt svar (ovan). Om något är oklart efter det - hör av dig igen.