Vilma
    Om de händer att jag ångrar mitt val efter valperioden, och väljer om vid omval hamnar jag då i reserv?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Vilma, det är helt OK att ändra sina gymnasieval t o m sista dagen i Omvalsperioden. Alla gymnasiesökande som la in sina val i gymnasieantagningssystemet t o m sista dagen i Omvalsperioder, prioriteras exakt likadant, ingen skillnad över huvudet taget mot de sökande som la in sina val första dagen i den vanliga omvalsperiodern.

    Vänligen

    ANNA