Kathrin
    "Gymnasiebetyg utan komplettering (BI)

    Din reservplats i den här urvalsgruppen är: 40

    Antalet sökande som har blivit antagna i den här urvalsgruppen är: 39"

    Betyder detta att en person stod mellan mig och att bli antagen? Eller betyder det att om en hoppar ut så måste ytterligare 39 tacka nej innan jag blir antagen?
    Uppdateras reservplatsnummret eller får jag en ny reservplats nästa besked?

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej!

    Det innebär att du har reservplats 40, att 40 personer behöver tacka nej för att du ska bli antagen.

    Vänliga hälsningar
    Melina, studie- och yrkesvägledare