Linnea
    Om jag kommer in på reservantagningen efter skolan har börjat, blir jag tvingad till att börja eller kan jag välja? Tänker ifall jag trivs jättebra på skolan jag har börjat på men kommer in på reservantagningen.

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej!

    Oftast när skolorna har börjat tar dom själva över antagningen, dvs då är det "försent" att bli antagen som reserv. Så om du skulle bli antagen som reserv brukar det ske innan skolan börjat.

    Vänliga hälsningar
    Melina, studie- och yrkesvägledare