Student
    Hur funkar det? Min kompis står på plats 13 och jag undrar bara hur lång tid det kommer att ta för henne att komma in?

    Som sagt jag förstår inte riktigt hur detta funkar.
    • : Hej mohamad. Får hjälpa syvarna lite nu när det tar lite extra tid för dom att svara.
    • : Reservantagning funkar så att om någon i programmet som kommit in inte vill stanna kvar, och hoppar ur så har du tillgång till att ta "hens" plats. Det beror på vilken plats i reservantningen du står på/i. Den med högst betyg står givetvis högst upp och den med lägre längre ner. Du är alltså reserv om någon lämnar sin plats, det brukar ofta hända vad jag hört! Lycka till och jag hoppas du fick svar på din fråga!

    2 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Mohamed!

    Det är precis som Marcus skriver gällande reservantagningen.

    Att vara reserv innebär heller inte automatiskt att man blir antagen. Om din kompis har nr 13 krävs det att 13 personer tackar nej till sin plats för att hen ska bli antagen.

    Häslningar

    Melina. SYV

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Mohamed!

    Det är precis som Marcus skriver gällande reservantagningen.

    Att vara reserv innebär heller inte automatiskt att man blir antagen. Om din kompis har nr 13 krävs det att 13 personer tackar nej till sin plats för att hen ska bli antagen.

    Häslningar

    Melina. SYV