Signe

    Jag tänker söka till några utbildningar. Behörighetskraven ser ut på följande sätt: Förkunskapskrav: Grundläggande behörighet Du behöver också: Engelska 6, Samhällskunskap 1b / 1a1+1a2 och Tyska 3 Förkunskapskrav: Grundläggande behörighet Du behöver också: Engelska 6, Samhällskunskap 1b / 1a1+1a2 Eller: Engelska B, Samhällskunskap A Jag har grundläggande behörighet, samt godkänt betyg i alla ämnen, FÖRUTOM matematik 2b. Jag är orolig för och undrar om mitt F-betyg i matematik 2b kommer göra mig obehörig och därmed stryka mig till de utbildningar jag tänker söka? Eller blir man bara strykt om matematik 2b är ett ämne som specifikt efterfrågas/finns som särskild behörighet?

    Kommer jag kunna söka dessa utbildningar, även med mitt f i ma2b?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Du kan Söka alla utbildningar; du blir Behörig och kommer delta i konkurrensen till de utb du nämner i din fråga; sedan är det nästa fråga om du vinner i konkurrensen och får utbildningsplats. Högre betyg ger bättre chans!

    Studie- och yrkesvägledare