Camilla
    Hej Vet du vad som behövs för särskild behörighet (eller meritpoäng) för ansökan till Frond-end Developer 2-årig på Nackademin när man gått El- och Energiprogrammet med tillval högskolepaketet samt läst Programmering 1?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Camilla,

    om det är den här utbildning du menar, utbildning/nackademin/frontend-utvecklare-solna då är behörighetskraven följande: som man ska tolka på det här sättet: godkänt betyg i matematik 2a, eller 2b eller 2c och i programmering 1.
    De gamla kurserna som fanns t om sista juni 2016 hette Matematik B och Programering A, men de finns inte längre, dock finns det folk som har betyg i de "gamla" kurser som ska söka,därför nämner man även det.

    och om allmän behörighet till yrkeshögskola kan man läsa på yhguiden.se/om-yrkeshogskolan/behoerighet

    men det som är bra med Yrkeshögskola är bl.a att det går att komma in även som Obehörig. Därför finns det ingen anledning att avstå från att söka!

    Man kan dessutom söka många olika yrkeshögskoleutbildningar samtidigt och samtidigt även söka till högskola, till folkhögskola, söka jobb mm. och m.fl.

    Och till varje yrkeshögskoleutbildning söker man direkt till skolan - och "i första hand" - man kan alltså söka många olika (i princip alla) yh i första hand och om man komma in på flera, välja i så fall sen.