Vera
    Hej SYV!
    Gäller mina inloggningsuppgifter som jag har när jag ska söka in till gymnasiet på skanegy.se (bor i Skåne) som när jag söker till gymnasie antagningen i Stockholms län (deras hemsida) eller det är en annan inloggning man får?
    Vår SYV på skolan är sjukskriven sedan länge därför vet jag ej vem jag ska fråga

    Med vänliga hälsningar
    • Liselotte : Jag har nu skrivit ett nytt svar till dig. Vid praktiska problem med din gymnasieansökan var god maila till [email protected] och Lycka till! L. :)

    2 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Mitt råd är att du kontaktar ditt antagningskansli>>> eftersom det är med stor sannolikhet så att du söker till gymnasiet i annat län via ditt eget antagningskansli.

    ang.Syv på din skola som är sjuk: rektor måste se till att ni,elever som har frågor om gymnasieval som ni behöver hjälp med, får vända er till en annan SYV - mitt råd här är att du frågar rektor vem du bör vända dig till, om t.ex Antagningskansliet svarar att det är din SYV på din grundskola som bör hjälpa dig att söka till gymnasiet i annat län.

    Studie- och yrkesvägledare
    • : När jag går in på deras hemsida där man söker in på skanegy.se kan man ej välja Stockholm, förstår inte riktigt hur du menar
    • Milla : Det är ovanligt att man söker till andra län; det är säkert speciell ordning som gäller. Personal på antagningskansliet kan svara på din fråga .
    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Vera,

    vi fick nu svar från Antagningskansliet i Lund, som lyder:

    Hej
    Eleven söker via Skånes sökwebb www.skanegy.se och väljer där ” Sök annan utbildning utanför Skåne län och västra Blekinges utbud”.

    Hälsningar

    Antagningschef
    Lunds kommun, Utbildningsförvaltningen
    Utbildningskansliet

    *****
    Om du inte hittar på antagningssidan Skånegy.se eller om du har andra problem med praktiska moment i att göra ansökan - var god maila [email protected]

    Liselotte

    Nu fick vi också svar från Antagningskansliet i Stockholm. Se deras svar nedan.

    Hej,

    Elever kan söka till Stockholm via sitt kansli där man är folkbokförd. För att hitta rätt kod gå in på vår hemsida ”hitta utbildningar” https://www.gyantagningen.se/

    Med vänliga hälsningar
    HANDLÄGGARE
    GYMNASIEANTAGNINGEN STOCKHOLMS LÄN
    BOX 4404, 102 68 STOCKHOLM
    BESÖKSADRESS SÖDERMALMSALLEN 36
    08-580 08 000 [email protected]

    • : Åhh tack så jättemycket för ditt svar!
    • Julia : Vi på Fråga SYV är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till med din gymnasieansökan!